De geluiden die ik opneem kun je beschouwen als klinkende snapshots. Ik bewaar ze voor mijzelf en anderen. Sommige geluiden verwerk ik als composities – soundscapecomposities. Hieronder een paar voorbeelden gemaakt in opdracht.
FortAir – van vliegtuig naar mens (gemaakt voor FortAir – Fort bij Aalsmeer, 2019)
Transformatie
‘Hoe was ik hier gekomen? Hoe was dat geluid waarvoor ik ooit zo bang was geweest getransformeerd van iets apocalyptisch naar iets dat even bedreigend was als een zoemende kachel of passerend verkeer?’
(Gregor Verwijmeren, schrijver van de roman ‘De vorm van geluid, Van Oorschot, 2018) in het essay ‘Luisteren door de ruis’ in De Gids nummer 3, 2019, p. 33)
Waterstemmen – een reisverhaal in klank (gemaakt voor Facetten van de kunst, 2015)
Geïnspireerd door de geschiedenis van het Zaaneiland en het vroegere houttransport uit Scandinavië naar Nederland.
Stemmen: Evelin Seppar: Saaremaa – Helena van Heel: Gotland, Kimito en ‘Uti vår Hage’ (Volksliedje uit Gotland) – Bewoners uit Bornholm: Bornholm, opnames Jiska en Horst Rickels – Mogens Gregor Pedersen: Falster en ’Pirrewals’ uit Falster (viool) – Otto Kierkegaard: Saltholm – Bette Boisen en andere bewoners uit Anholt: Anholt – Hajo Sanders: Sylt, Helgoland, Amrum, Mellum, Halligen, Juist, Spiekeroog, Wangerooge